10 Temmuz 2014 Perşembe

Halhal

Merhaba,
 
Bu kez ayrılığımız çok kısa sürdü. Sebep: biraz vaktim vardı ve aklıma bir kaç konu birden takıldı. Bu kez aklımdaki bir kavram veya terim değil bir obje; "Halhal"
 
 
Yaz mevsiminde olduğumuz için mi yoksa ben çok sevdiğim için mi bilinmez halhal hakkında yazmak istedim. Bu arada merak eden olursa diye söyleyeyim, resimdeki ayak bana aittir.
 
 
 
 
Halhal hepinizin bildiği gibi kadınlar tarafından ayak bileğine takılan bir aksesuar. Gümüş, altın ve deriden yapılanları mevcut, taşlı, boncuklu ve zilli olanları da var. Özellikle Hint ve Eski Mısır kültürlerinde çok yaygın şekilde kullanılmış. Tarihi milattan binlerce yıl önceye dayanıyor. Küçük çanları veya zilleri olan türlerinin, ilk olarak,  bir kadının yaklaşmakta olduğu anlaşılsın diye ortaya çıktığı söyleniyor. Hint kültüründe her iki ayak bileğine de birbirinin aynı olan bir çift halhal takmak daha yaygın. Batı kültürlerinde tanınması ve yaygınlaşması son yüzyıl içinde olmuş. Son yıllarda deri olanlarının erkekler tarafından da kullanmaya başlandığını biliyoruz.
 
Çok değişik türleri var. Bir ayak parmağına takılarak ayağın üzerinden bileğe ulaşanları var mesela. Eskiden kullanılan değişik bir türü de iki ayrı bilekteki halhalların birbirine bir zincirle bağlanması ile oluşturulanı. Bir nevi kelepçe! Kullanılma amacı ise  ancak küçük adımlar atılmasına izin vererek daha feminen bir yürüyüş şekli sağlaması.
 
Benim fikrime gelecek olursak, harika bir aksesuar olduğunu düşünüyorum. Dişiliği bu kadar iyi vurgulayan az aksesuar vardır sanırım. Çok dikkat çekici, fark yaratan ve seksi bir takı. Ancak neyle ve nasıl kullandığınız çok önemli. Doğru olmayan şekillerde kullanılması çok itici ve basit bir görünüm de oluşturabiliyor, aman dikkat!
 
Sevgiler, Melissa 
 
 

3 yorum:

  1. Ayaklara olan ilgimi fark etmemde en önemli araçlardan biridir halhal, çocukluk yıllarımda halhala olan ilgim ile ayağa olan ilgim yarışırdı belki de. Halhal benim için hala vazgeçilmez bir aksesuar kadın ayağı için. Başarılı bir konsept içinde büyüleyici bir etki yapması ve bu büyülü etkinin uzun sürmesi sık rastlanan bir durum bende... İtaatkar.

    YanıtlaSil
  2. Your to e star ten points estetiği tek geçerim yaaa supperrr gorunum perfect wuwwww ki Vuvvvvvvvv

    YanıtlaSil