14 Mart 2013 Perşembe

Retifizm

 
Merhaba,
 
Retifizm kelimesi 1700'lerin sonunda yaşamış olan Fransız bir yazar olan Nicolas-Edme Rétif'in soyadından gelmektedir ve ayakkabı fetişizmi anlamında kullanılır. Günümüzde çok az kullanılmakla beraber literatürde kullanımı hala mevcuttur.
 
 
 
Ayakkabı fetişizminin en yaygın fetiş türü olduğunu biliyor muydunuz? Bir fetişi olan kişilerin yüzde altmış dördünde ayakkabı fetişi de varmış. 19. yüzyılda orta Avrupa'daki gençler bağlılıklarını ve tutkularını göstermek için sevgililerinin ayakkabılarından şampanya içerlermiş. Fransız ayakkabı tasarımcısı Christian Louboutin 2009'da bu eski adeti anmak adına kadeh şeklinde bir kadın ayakkabısı tasarlamış ve ciddi eleştiriler almış.
 
 
 
Sık sık popüler kültürde de karşımıza çıkan bu fetiş bende de var. Ayakkabılara ciddi bir düşkünlüğüm var. Zengin falan değilim ancak indirimdir, kampanyadır takip edip ciddi bir koleksiyon oluşturmak niyetindeyim. Son 15 yıldır koleksiyonuma yeni ayakkabılar katmak için uğraşıyorum. Bu arada koleksiyon deyince yanlış anlamayın, alıp dolaba atmıyorum, kullanıyorum da. O da işin diğer zevkli kısmı. Ancak kalıcı olabilmeleri için iyi bakmak gerekiyor ayakkabılara.
 
 
Favorilerim mümkün olduğunca yüksek topuklu ve abiye ayakkabılar. Zarif babetleri de seviyorum ama topuklunun yeri bambaşka. Çizmeye çok düşkün değilim ama kısa botları severim.
 
Bir çok kişiden bu konuda olumsuz eleştiriler aldım. Açıkçası çok da umurumda olmadı. Benim tarzım böyle ve kimseyi de olumsuz etkilediğimi sanmıyorum. Varsınlar eleştirilerine devam etsinler, inanıyorum ki benim gibi düşünen ve bana hak veren pek çok insan da var.
 
Ben almaya ve giymeye devam etmek niyetindeyim, seven, sevmeyen herkese duyurulur.
 
Sevgiler, Melissa








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder